Create your own banner at mybannermaker.com!

Friday, January 4, 2013

sastera ohh sastera ~

sekarang ,
bermulalah pembelajaran aku semester kedua . tidak dinafikan , ianya bukan mudah. semester kali ini berat dan sangat berat. sastera itu mudah , tapi untuk menjadi 100% orang sastera itu bukan mudah ! kadangkala aku terfikir sejenak , mampukah aku kejar dan tangkap setiap apa yang aku pelajari ? bolehkah aku ? cukup tabah kah aku untuk memerah habis habisan otak aku ni ?

 arghh ~ belum cuba belum tahu . aku yakin aku mampu. hendak 100 daya. dan aku pasti hati aku memang hendak !

hidup umpama peperangan. ianya terpulang kepada diri sendiri untuk terus melangkah ke medan peperangan dan berperang atau pun berundur lalu menyerah sebelum sempat berperang. dan aku akan sentiasa pastikan aku sempat berperang dalam setiap apa peperangan yang meletus dalam hidup ini.
ini cara aku.
study first.
semoga berjaya shana.
usaha dan terus berusaha , tanpa henti .

p/s : hidup mesti mencabar . baru 'rare' !



aku perlu habis kan kedua buku ini dalam masa 4 bulan .  bukan sekadar baca , tapi memahami sepenuhnya . Sulalatus salatin ini menggunakan 100 % bahasa klasik . oh tidak ! boleh gila . (:

4 comments:

  1. walauapaun jangan berundur. Saya pernah berundur .. perasaan loser sentiasa menghantui hidup saya.. But now i am still happy loser.. Btw.. saya kena teruskan hidup ini. sehingga saya menemui apa yang saya mahu... Gambarimasho!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya . saya akan pastikan tiada perkataan 'loser' dalam kamus hidup saya . sebab bagi saya , bukan mudah untuk bangkit kembali setelah terjatuh . semoga awak berjaya capai apa yang awak inginkan ya ? btw , thanks a lot :)

      Delete