Create your own banner at mybannermaker.com!

Saturday, October 27, 2012

simple itu aku

hari ini .
pada malam ini .
aku melangkah kan kaki ke bilik belajar
dengan secawan teh panas di tangan
aku lantas menghidupkan hawa dingin
lalu melabuhkan punggung di kerusi dan membuka laptop
yang pertama sekali , aku sign in facebook aku . akaun pertama , seterusnya akaun kedua .
kemudian aku datang berkunjung ke blog kesayangan aku ini . tengok tengok jumlah penambahan pembaca blog aku ini . 10 orang . cukup lah untuk 1 hari. niat aku menulis blog ini dicipta bukan untuk mengejar followers semata mata .

aku ingin meluah . aku ingin menulis . dan aku ingin berkarya . itu hak aku . itu yang aku ingini . aku seorang manusia yang gemar melakukan apa yang aku suka . asalkan aku puas hati . dan aku pasti semua manusia juga begitu .

selepas itu , aku pun mula berjalan jalan di blog orang . mencuci minda . meluaskan pengetahuan . ilmu itu berada dimana mana . macam macam cerita , macam macam telatah , macam macam rupa blog aku jumpa . dengan senang hati aku menekan butang follow . cantik cantik dan kreatif kreatif belaka blog blog mereka . 

terdetik juga di otak aku nak buat macam mereka . hias blog dengan macam macam benda . tapi , ahhh ~ tak rajin ! lagipun aku tak suka , aku terasa rimas , sarat dan berat . huhhh ~

aku lebih senang dengan blog aku yang simple begini . bagi aku , blog blog yang dihasilkan dinilai melalui apa yang dicerita kan, melalui penulisan nya , melalui isinya . dan bukan 'kulit' nya . 'kulit' blog itu hanya 1 bonus bagi aku . hey , jangan marah . ini hanya pemikiran aku . maaf zahir batin .


p/s : blog aku yang dulu sarat juga . tapi sekarang aku dah jemu :)

1 comment:

  1. biar je simple macam ni... janji entry mantao dan senang nk baca.. hehehe

    ReplyDelete