Create your own banner at mybannermaker.com!

Friday, October 26, 2012

kisah silam

kisah silam .
setiap manusia mempunyai kisah silam .
bezanya cuma setiap manusia itu berlainan jalan cerita nya.
ya ,
kisah silam memang tidak akan pernah hilang .
tidak akan pernah luput .
walaupun sehebat mana pun ia ditepis .
ia tetap hadir . ia tetap datang menghantui diri.
sekalipun beribu batu kita berlari .

namun , setiap manusia berbeza caranya . 
ada yang berfikiran terbuka , ada yang berfikiran luas 
dan ada juga mereka yang berfikiran sempit .

aku ..
aku mempunyai kisah silam.
amat sakit , perit , seksa !
ingin aku meraung .ingin aku menjerit .
seolah olah tidak boleh menerima kenyataan.
seolah olah segalanya baru sahaja berlaku.
ingin saja aku mengubah takdir.
tapi apakan daya . aku hanya manusia biasa ..

kini 
aku berada disini . kenapa aku ada di sini ? mengapa aku di sini ?bagaimana aku boleh ada di sini ? 
semuanya kerana kisah silam itu .
oleh kerana kisah itu lah ,
aku berada di sini .
di tempat yang penuh sinar .
di tempat yang penuh ketenangan.
di tempat yang dinamakan "kehidupan".
kisah silam itu yang mengajar aku erti ketabahan , kekuatan dan kesabaran .
sebagai iktibar aku genggami.
dan hingga akhirnya , 
aku menjumpai arah jalan hidup aku yang baru .
tidak seperti  selama ini yang tidak jelas ..
malah kabur..
suram...
kelam ..

p/s : sujud syukur kepada Mu yang maha Esa :')

No comments:

Post a Comment